Prov och Påskpynt


Hej!
Idag så har jag haft moddeprovet då, gick rätt hyfsat faktist :)
Iofs tog de as länge innan jag blev klar.. typ från 9 till 20 före 11 :s
så 1 timma och 40 minuter ungefär.
Textkompetens delen var så seg.. vi skulle skriva 2 sidor om en text,
tror de va om personerna i novellen och deras relation med varandra.
och sen skulle vi skriva 1 sida om tiden i novellen, och det fanns typ inget
om det.. :s  så det va jätte lätt..... xD och sista textkompetens
va att vi skulle skriva 1 sida om.. något annat xD
Och så va de lite om finlandismer ;P som t.ex. i Finland
säger vi att vi gör något i misstag, men på svenska gör man något
av misstag.. :P så de är såna saker ^^
Man blev nästan stressad att man inte skulle hinna bli klar :s
Men ja tror faktist det gick rätt bra :)

Annars så är jag ledig imån så då ska jag till Vasa! :D
Morsan sa att hon skulle på torsdag men så idag sa hon
att de va imån :s å de va ju tur :D för imån e jag ledig hela dan :)
förutom att ja måste läsa på finska provet.. som ja hoppas går bra!
Ska börja läsa lite idag på finska orden åså tar jag den tråkiga
och svåra grammatiken imorgon.. Efter provet på torsdan så
är jag ledig tills måndag :D sköönt med 4 dagars påsk lov ^^
skulle iofs få va längre!..
Annars så ska ja pynta lite påsk grejs nu ;D bara jahittar
påsk sakerna :o ska ladda upp bilder senare:) vi hörs !
xoxo.
Följ gärna min blogg med bloglovin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0