Böcker och Magi .

Heejsan ;D
Idag så har ja haft värsta lätta skoldagen xD
först börja man med 2 håltimmar, sedan en engelska,
efter det håltimme igen och sen hissa och en musik
och efter det en till håltimme XD så då gick jag till biblioteket
och leta några böcker :) Hitta inte den jag sökte, men jag låna dessa
två intressanta böcker istället :D (iofs får jag inte den andra förräns några
dagar, eftersom jag måste fjärrlåna den från Vörå, så det tar nån dag innan
den kommer hit till biblioteket ;P så dom ska sms:a mig då den kmr! xD )

Gåtfullt, Mysterier Monster Legender skriven av
 bl.a. Clas Svahn och Richard Svensson

Vit magi skriven av Marina Medici

Längtar tills jag får denna bok :D:D läste lite om magi
igår på några sidor, kom fram till att det är grymt intressant!
jag har alltid innerst inne trott på olika mysterier, monster osv.
Kanske därför jag varit med om en paranormal händelse?
( Jag sov med syrran en natt i hennes rum, och hon hade en
jävla stor bokhylla i sitt rum då.. och mitt i allt på natten vakna
jag av att massa böcker flög ut från bokhyllan :O bokstavligen asså!
Dom sväva typ 1-2 meter framför mig, mitt på natten, snacka om
att man blev rädd eller? XD Gick typ i 3-4an..)
Dessutom har alltid min syrra snackat om konstiga saker..
och då vi va yngre så spela vi "anden i glaset" några ett fåtal ggr,
minns en gång då vi satt hos min granne då glaset flög i väggen xD
haha, läskiga minnen ^^ Minns även en hel del från ett hus som
ligger inte så långt i från mig, som nu är nedbrunnet..
Där så skrämde syrran mig att de fanns "själar" som vandra runt
och fortfarande levde ett normalt liv där.. xD
Sen nån dag då ja återvände dit så, jag slår vad om att jag såg
en människa där XD fy fan va äckligt de va asså :s
Låter som att jag är psykiskt sjuk eller nåt men dessa
olika sjuka saker har jag vart med om, och därför kanske
tror på det jag tror på ^^ magi och sånt har alltid fachinerat mig.
Btw, bara för att man gillar magi betyder det inte att man är
satanist som många säger. ( Om man använder pentagram
som smycken så kan folk omkring en tro att man är satanist?
det är konstigt.. :s läs mer om pentagram nedanför.. )

"Ett pentagram symboliserar numera bland annat
gudinnedyrkan och det heliga kvinnliga. Det är dock fel att ett pentagram med
spetsen nedåt skulle vara negativt och spetsen uppåt positivt,
det är ytterst individuellt beroende på vem som använder symbolen.
Dock har pentagram med spetsen nedåt på senare tid ofta kommit
att förknippas ofta med satanism eller djävulsdyrkan.
Den mest berömda satanistiska rörelsen Church of Satan använder
sig av pentagrammet vänt upp och ner så att stjärnan ser ut att ha två horn.
Denna användning har dock ingen djupare historisk förankring.
Gudinnedyrkare och wiccaner låter ofta pentagrammets
 uddar stå för de fem elementen : jord, vatten, luft, eld och ande."


för er som inte visste så ser ett Pentagram ut så här;

Någon annan än jag som är lite smyg intresserad av magi
och sånt här skojjigt? :D kommentera då så kanske vi kan
snacka lite om olika böcker och upplevelser eller whatever :D

Annars så har jag varit på bas övning idag.. ska snart på band övning.
låter roligt? nej inte direkt xD sitter hellre hemma och läser i min lånade
bok xD så mycket intressantare ;P Men nu! ska ja läsa lite ;D
Vi hörs, ha de bäst ! xoxo <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0