Helgen i Åland


Tjenare,
va ett litet tag sedan ;P Har ju vart på den hemliga destinationen, (=Åland),
 över hälgen så har inte haft tid och inte haft nån dator
så att jag skulle kunna skriva.. Men de har varit kul,
men nu just så är man faktist rätt trött.. :p
Kom ju från Björneborg i fredas typ halv 11 tiden,
så somna inget före 11 tiden,och klockan halv 4 var det bara
att dra sig upp ur sängen och fixa det lilla sista
innan vi åkte iväg ner till Åbo för att sen ta båten till Åland :)
Har alltid gillat Åland, de är så lungt och vackert där ^^ iallafall på de ställen
på åland jag varit på. x)
På lördan åt vi ju fest middag, för att fira Nicke och Toffe som fyllde år ^^
Nicke blev 30 och Toffe 19 xD De va jätte god mat !
som förrätt hade vi.. tror de hette nåt med skärgårdstallrik eller nåt?
( högst upp på tallriken är det mörkt bröd med smör, efter nån god ost,
tomat och nån grön sörja som ja inte vet va det va XD å sen rödlök i ättika,
sill med rom och sedan rådjursstek i nån syrlig sås )


Till varmrätt fick man välja mellan Fisk och kött med potatisklyftor.


Fisken så va rökt på resturangen och den va rätt god faktist,
smaka lite av morsan^^
va det på sidan av fisken är så har jag ingen aning om vad det är.. xD
( De som åt fisk fick ju förståss ta åt sig potatis klyftor åxå, eftersom potatisen
va serverad i några skålar ;P )


Köttet va så gott så jag tror inte jag ätit nått godare!
(kanske den mexikanska biffen i helsingfors, men tror denna va liite godare xd)
Örtsmöret ovanpå va så gott till köttet och såsen :D
men paprikabitarna och squachen va rätt goda dom åxå ^^
och potatisklyftorna ! mums :)

Efterrätten då ;P Chokladkaka / kladdkaka med hallonsorbe (sorbet / sorbé?)
så gott :D nästan så att man ville smälta av va den va god XD



På lördas kvällen så drog alla som var över 18 ut på krog
medan jag och Adde lämna på hotellet.. xD
Vi skulle vart med Addes en kompis, men han var på fest 20 km från Mariehamn
och dit kunde inte vi åka heller så det blev att vi tog en liten promenad
 genom stan och sen så kolla vi tv :) åså somna vi ;P
 hade vart en tung dag med lite sömn natten före så inte konstigt att vi somna x)


Adde och jag på middagen :) Adde ser nästan drogad ut på alla bilder :(
tror att alla kameror och Adde hatar varandra xD haha :p

så här såg jag ut på middagen ;D Klänningen som morsan köpte till mig från
Gina Tricot i Tammerfors som jag berättade om för ett tag sedan ^^

Rätt fin klänning faktist :) tycker den är söt ^^


Sötaste sötis <3 på vägen hem på båten ;P
då vi inte hade nått att göra så blev  det att bara sitta och stirra ut,
ta en drink i baren eller gå i tax free XD haha ;P
Från tax free så köpte jag :
en mascara
en foundation flaska
en puder burk
 en pincett
en puderborste
godis och
en liter passoã  ^^
gott x)
Adde köpte bara godis, för typ 35 € ( ca 350kr ) XD hahaha :p
men han köpte ju ett paket chokladrussin till sin syrra och morsa åxå.. ;P

Börjar med prov imorgon åxå :( Modersmål (svenska)..
och sen på torsdan har jag finska prov, fy fan ;/
efter påsken, på tisdan så har jag hälsokunskap och sen på onsdan
har jag matte, och torsdan så börjar vi med ny period, härligt! ^^

Aja men nu har jag inte så mycket mer att säga, så vi ses nångång då :)
Hare bäst! xoxo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0