Cold Fire .

Har suttit och läst lite nu igen, hittade en Twilight blogg
där bloggaren själv skriver en fortsättning på Twilight serien !
I denna fortsättning så berättar hon ur Renesmees perspektiv,
hon har skrivit 9 kapitel och hon är riktigt bra på att skriva !
Det är nästan som att läsa en "riktig" twilight bok :)

Här är iallafall ett uttdag från det senaste kapitlet:
"Nessie!" utbrast Charlie varmt då jag kom innaför dörren till hans hus. "Morfar!" sa jag
ännu varmare och slängde mig i famnen på Charlie. Jag hade inte träffat honom
på länge och trots att han inte var någon vampyr, varulv eller något liknande som kunde
försvara sig på bästa möjliga sätt, så kände jag mig väldigt trygg i hans famn.
 "Grattis på...sjuårsdagen i efterskott!" sa han sedan och räckte fram en liten ask
 inlindad i ett rött sidenband.
"Tack", svarade jag vänligt med förtåelse över Charlies konstiga reaktion på att detta
var min sjuårsdag då det snarare borde vara min sjutton eller artonårsdag!
"Vad är det för något?" undrade jag nyfiket och började skaka lite på asken.
 "Nej!" utbrast Charlie. Jag stannade i rörelsen snabbt.
 "Det är väldigt ömtåligt", sa han sedan tillbakadraget. "Åh."
Jag knöt sakta upp sidenbandet och öppnade försiktigt locket.
 "Åh", sa jag ännu en gång då asken var öppnad. Inuti låg det en ring med en spetsig blomma.
Hela ringen såg ut att vara gjord av is. Jag läste på den lilla ettiketten som satt fast på ringen.
 "Isblomma", läste jag högt. Den var så vacker att tiden försvann en sekund.
Jag såg ringen framför mig och dess skönhet var bländande.
 "Gillar hon den?" frågade Charlie ivrigt. Efter all tid som gått hade han fått reda på pappas lilla gåva.
Först hade han inte gillat det, vilket inte var så konstig.
I alla år hade pappa kunnat läsa hans tankar utan att han visste om det!
Mycket om oss var avslöjat för Charlie, förutom vad exakt vi var för något.
Det enda vi enligt Volturis vampyrlag inte kunde göra.
Men i detta fall verkade Charlie ha nytta av pappas förmåga.

En fanbild av Renesmee
Vill ni läsa vidare, eller börja om från början, så har ni hennes blogg här,
måste säga det igen, det är en jävligt bra fortsättning :)

Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson

taack :D från thailand :D

2009-08-18 @ 21:49:40
URL: http://lovelyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0